Dato: 24.05.2022
Tid: 19:00-21:00
Sted: Aktivitetshuset (Hjortestien 19)
Antall deltagere: Fem (5) fulltallige
Antall saker: Ni (9)
Sak 1: Styrehonorarfordeling - til info (Orienteringssak)
Saken: Vi har fått et nytt styremedlem, registrerer derfor en orienteringssak for å informere om styrevedtaket fra 2021 angående arbeidstimer og fordeling av styrehonorar. Alle skal, i henhold til vedtaket, registrere timer brukt på styrearbeid og sende det til styreleder hver måned slik at vi kan ta en gjennomgang og godkjenne timene. Jeg foreslår at vi går grundigere igjennom timer i år. Litt for at det ikke skal være noe usikkerhet rundt timeføring, men også slik at vi får mer oversikt over styrets arbeid igjennom året.
Kommentar: Vi har tatt gjennomgang. alle har fortstått fordelingen. Styreleder deler exel ark for alle skal føre likt.
Status: Avsluttet
Sak 2: Arbeidsfordeling 2022-2023
Saken: Se vedlagt excel ark med arbeidsoppgaver.
Gjør dere opp noen tanker før møte på hvor dere kan bidra best.
I år legger jeg mer fokus på at alle skal ha en backup, slik at ingen blir sittende alene med en oppgave og har noen å spille på lag med dersom det oppstår en utfording f.eks ved ferieavvikling.
Listen jeg har opprettet er en utvidet utkast fra forriger år, jeg ønsker tilbakemelding fra dere om det er flere oppgaver som bør inkluderes.
Stemmer: 5 av 5 stemmer avgitt
Status: Avsluttet
Sak 3: Tilbud fra RSM Fasade
Saken: I vedlikeholdsplanen har vi et punkt som heter "Kartlegging og rehabilitering av betongskader og armeringskorrosjon."
RSM Fasade utførte en befaring på bygningsmassen. I henhold til tilstandsrapport satte vi i gang med rehabilitering av klokketårnet.
Vi ble enig om å vurdere arbeidet som ble gjort på klokketårnet før vi godkjenner videre arbeid.
Arbeidet er ferdig og RSM Fasade har sendt et utbedringsforslag som ligger vedlagt. I vedtektene våre står det ikke noe om at vi må innhente 3 tilbud, men det er en god standard å praktisere. Disse to punktene må vi ta stilling til.
Stemmer: ingen stmme avgitt
Status: Avsluttet
Sak 4: Dekning av kostnader ved utleie aktivitetshuset Eikeberget Borettslag
Saken: (Meldt inn av beboer)
Vi har et aktivitetshus som anvendes flittig av beboerne og andre som har kontakt med beboerne. I andre borettslag er det vanlig at leietakerne betaler en viss sum når de enten bor eller anvender aktivitetshusets tilbud. Eks, Utleie til et større selskap kr. 990, kr 1740 ved utvask. Eksterne kr.3500,- Overnatting beboerne eller familie/venner 1 døgn kr.200, helg kr.300, uke kr 600.
Stemmer: 5 av 5 stemmer avgitt
Kommentar: Ikke vedtatt
Status: Avsluttet
Sak 5: Klokketårnet (Orienteringssak)
Saken: Klokken i klokketårnet har stoppet. Vi trenger en leverandør som kan sette den i stand. Vi må modernisere slik at klokken kan stilles uten at vi må klatre opp i tårnet.
Status: Avsluttet
Sak 6: Felle/beskjære grantrær på fellesområdet.
Saken: Bak bygningskomplekset, og like utenfor inngangspartiet til min leilighet i Hjortstien 76, står det to svære grantrær.
Disse tar veldig mye av dagslyset og gjør derfor at det er veldig mørkt inne i spisestuen og på soverommet mitt. I tillegg er det konstant dryss av barnåler som samler seg i store mengder på hellene utenfor leilighetene, og disse barnålene er veldig vanskelige å få kostet opp. Jeg ville derfor ønske at disse 2 trærne blir felt og tatt bort. Se vedlagte kartutsnittbilde.
Stemmer: N/A
Status: Slettet
Sak 7: Beboersak
Saken: N/A
Stemmer: 5 av 5 stemmer avgitt
Status: Avsluttet
Sak 8: Montere løvfanger i takrenner (Orienteringssak)
Saken: Postkassene er ankommet. Står nå 89 postkasser inne på verkstedet.
Kommentar: Styremedler følger opp med Gorgon.
Status: Avsluttet
Sak 9: sak om beboere (Orienteringssak)
Saken: N/A
Status: Avlsuttet