Trimrom

Eikeberget

Det grønne borettslaget

Trimrom


Borettlsaget har ordnet et trimrom for sine beboere. her har vi apparater som skal dekke både styrke og kondisjons trening. Du kan lese mer om hvert enkelt apparat under, For å få tilgang til dette rommet må du betale kr 100,- for en nøkkel. Dette kan du ordne med styret.


Regler for bruk av trimrommet


  • Det er ikke tillatt med utesko i trimrommet.
  • Trimrommet er kun for beboere.i Eikeberget.
  • Nøkkel kan ikke lånes ut til andre enn personer i samme husstand.
  • Apparatene skal brukes som de er konstrurt for.
  • Ved trening på kvelds/natt tid, må en være varsom med tale og musikk.
  • Barn under 16 har ingen adgang til rommet alene.
  • All trening foregår på eget ansvar.


Ved feil på apparatene kontakt styret. Vi har også tilgjengelige dvd'er for trenings veiledning av apparatene.


Apparatene


Tredemøllen


Ved trening på tredemøllen får du kondisjonstrening. For best trening på dette apparatet bør du variere løpingen. Lange, monotone turer vil ikke gi like mye uttelling som å trykke ett par ganger på + knappen. Her gjelder det å få opp pulsen. Men om det er lenge siden du har trent, bør du starte rolig med kortere intervaller, for så å øke gradvis tiden på løpingen.







Spinning sykkel


Våre to spinningssykler vil gi deg kondisjonstrening på like linje med tredemøllen. Det er viktig å ha riktig innstilling på sykkelen, slik at du ikke belaster kroppen. He anbefales å variere tempo, men også styrke og sittestilling. Du bør også variere mellom stående og sittende. Husk at stående vil gi deg et lettere tråkk, det anbefales derfor å ha større motstand på når du står.













Multi apparat


Multi apparat er for styrke trening. Det vil gi deg mulighet til å trene de store muskelgruppene som lår, framside og bakside, bryst, og rygg, men også de mindre musklene som triceps, biceps, og skuldre.


Økt styrke trening vil gi deg større muskler, Det vil forbrenne mer fett på kroppen, selv når du ikke trener. Enkelt og greit fordi større muskler krever mer energi, som den tar fra kroppens fettlagre.

Husk at det er også viktig med rikitg kosthold ved trening.




Ro maskin


Ro maskinen gir deg både styrke og kondisjonstrening. Apparatet aktiverer bortimot 80 % av musklene på kroppen. Og denne treningsformen er den som gir høyest kaloriforbruk ved intensitets trening.


Du bør veksle mellom intervall trening og langkjøring. Ved intervall har du høy intensitet på 3-10 minutter, pausene er på ca 2 minutter.


Ved langkjøring har du et jevnt tempo på minimum 30 minutter. Her vil pulsen holde seg jevnere enn ved intervall trening.


Step maskin


Trening på step maskin vil gi styrke i ben og rumpe, men også noe mage, rygg og armer. For utholdenhets trening må du trene minst 30 minutter på dette apparatet.















Bilder fra Eikeberget

Kontakt

  •  Styret@eikeberget.no
  •  Aktivitetshuset Tirsdager 18 - 19
  •  Eikeberget Borettslag, Hjortestien 19,    4034 Stavanger

Copyright © Eikeberget Borettslag

Web Administrator: Thomas Øyen